Blog

Nem megfelelő minőség okozta költség – Cost of Poor Quality

Nem megfelelő minőség okozta költség – Cost of Poor Quality


Egy autóipari vevők számára termékeket gyártó vállalat quality vezetője a minap vetítette le kollégái számára a fenti videót.

Először nem igazán figyelt a csapat, s néhányan beszélgettek is egymással, aztán ahogy haladt előre a film egyre nagyobb lett a csend a teremben, s szegeződtek a tekintetek a vászonra.

A videóban bemutatott nem megfelelő minőség okozta költség alapvetően 3 módon jelenik meg egy termelővállalatnál:

  • Megelőzés költségei, amellyel a hibák felbukkanását kívánjuk elkerülni, akár már a tervezés fázisában, vagy a beszállítók értékelésekor
  • Minőség értékelésének költségei, amely magába foglalja nemcsak a tesztberendezéseket és az azokat működtető személyzetet, hanem az ahhoz tartozó karbantartókat, a javítókat is
  • Hibák okozta költségek, amelyeket észlelhetünk még a gyáron belül, illetve azon kívül a végfelhasználónál


A teljes minőség költség ezen három kategóriának az összege, s cél olyan robosztus vállalati folyamatok kialakítása és működtetése fenntartható módon, amellyel ez a költség minimalizálható.

A nem megfelelő minőség okozta költség, vagy angolul cost of poor quality mindenütt jelen van nemcsak az iparban, hanem az élet számos területésn, s csak rajtunk múlik, hogy hagyjuk-e az eseményeket a maguk útján haladni, ahogy eddig is folytak, vagy proaktív módon teszünk is valamit ellene.

Első lépésként javaslom, hogy vetítse le ezt az 5 perces filmet naponta kollégáinak 2 héten keresztül, s meglátja sokkal többen fognak nemcsak javaslatokkal, hanem végrehajtott akciókkal is előállni demonstrálva, hogy igenis mindenki felelős a minőségért és bizony tehet is annak javításáért!

További információkért folyamatfejlesztésről és vizuális menedzsmentről olvassa Lean Six Sigma  hírlevelünket ,  esettanulmányainkat, vagy jelentkezzen Lean Six Sigma  képzéseinkre!


Jó folyamatfejlesztést kívánunk!

Érdekli a folyamatfejlesztés vagy a statisztika?

Vásárolja meg A lean six sigma folyamatfejlesztés kézikönyvét a hozzá tartozó Lean Six Sigma e-learning portál hozzáféréssel!

Minőségügyi folyamatfejlesztő?

Akkor a Hibázza tökéletesre vállalata folyamatait könyv Önnek való!

Keresés
Legutóbbi bejegyzések

Lean six sigma könyv – Brian Joiner: The Fourth Generation Management

Brian Joiner The Fourth Generation Management: The New Business Consciousness című könyve a minőségmenedzsment és a szervezeti hatékonyság témáit tárgyalja, és bemutatja, hogyan léphetnek a vállalatok a hagyományos menedzsmentről egy új, fejlettebb megközelítés felé. A könyv különösen hasznos azok számára, akik a minőség és a folyamatos fejlesztés szemléletét szeretnék integrálni a vállalatuk mindennapi működésébe.

Tovább olvasom »

Genrich Altshuller TRIZ módszert oktat

Altshuller 1946-ban, fiatal mérnökként kezdte pályafutását a Szovjetunióban, ahol találmányi kérelmeket elemzett. Arra törekedett, hogy rendszerbe foglalja az innováció folyamatát, és felismerte, hogy a találmányok nem teljesen véletlenszerűek, hanem logikus szabályszerűségeken alapulnak. Az 1940-es és 1950-es években több ezer szabadalmat elemzett, és ezekből a mintákból hozta létre a TRIZ-t, amely segít feltalálóknak és mérnököknek új problémamegoldási módszereket kidolgozni.

Tovább olvasom »
Népszerű címkék
Legyen Ön is Leand Six Sigma folyamatfejlesztő!

Jelentkezzen lean six sigma green belt képzésünkre, amelynek alapja a Magyar Minőség Szakirodalmi Díj 2019 elismerésben részesült A lean six sigma folyamatfejlesztés kézikönyve. A képzés oktatója pedig a könyv szerzője Fehér Norbert 17 év lean six sigma tapasztalattal és 500+ mentorált, vezetett projekttel.