Nagy autó-visszahívás jöhet, ugyanisa korábbi légzsákbotrány kiváltójának, a Takatának a biztonsági öveivel is probléma lehet:
Talán jónéhányan emlékeznek a 2015-ös légzsák miatti visszahívására és az azzal összefüggő botrányra. Csak Amerikában 35 millió autót érintett az ügy, ami a legnagyobb autó-visszahívás volt az USA történetében. A dolog a japán, de magyar leányvállalattal is rendelkező Takata cég által gyártott légzsákkal szerelt gépkocsikat érintette, először a Honda különböző típusainál derült fény a problémára.
A HIBÁS LÉGZSÁKOK NEMHOGY NEM VÉDTEK, DE EGYENESEN SÉRÜLÉSEKET, SŐT HALÁLESETEKET OKOZTAK.
A Takata azóta tönkrement, hagyatékát a kínai Joyson Safety Systems vette át, ahol úgy tűnik, felelősségteljesen kezelik a korábbi ügyeket. Ennek keretében minden régebbi Takata-dokumentumot átnéztek, és úgy gondolják, hogy a cég által gyártott biztonsági övekkel is gond lehet. Az elmúlt 20 év tesztadatai zavarosak, és a Joyson szakemberei arra is gyanakodnak, hogy bizonyos adatokat egyenesen szándékosan hamisíthattak meg. Azóta a japán felügyeleti szervek is vizsgálatot kezdeményeztek, és ők is úgy látják, hogy nagyobb volumenű biztonságiöv-visszahívásra van kilátás.
A vállalatnak számos autógyártó partnere volt, mint például a Honda, a Toyota, vagy a General Motors.
A teljes cikk elolvasható az index.hu-n.
Az Ön vállalatánál mennyire transzparensek és visszakereshetők a korábbi tesztek adatai?
A legfontosabb a gyors és az őszinte reakció, amennyiben vevői reklamáció jelentkezik.