Blog

Mennyibe kerül a nem megfelelő minőség okozta költség az Ön vállalatának?

Nagy autó-visszahívás jöhet, ugyanisa korábbi légzsákbotrány kiváltójának, a Takatának a biztonsági öveivel is probléma lehet:

Talán jónéhányan emlékeznek a 2015-ös légzsák miatti visszahívására és az azzal összefüggő botrányra. Csak Amerikában 35 millió autót érintett az ügy, ami a legnagyobb autó-visszahívás volt az USA történetében. A dolog a japán, de magyar leányvállalattal is rendelkező Takata cég által gyártott légzsákkal szerelt gépkocsikat érintette, először a Honda különböző típusainál derült fény a problémára.

A HIBÁS LÉGZSÁKOK NEMHOGY NEM VÉDTEK, DE EGYENESEN SÉRÜLÉSEKET, SŐT HALÁLESETEKET OKOZTAK.

A Takata azóta tönkrement, hagyatékát a kínai Joyson Safety Systems vette át, ahol úgy tűnik, felelősségteljesen kezelik a korábbi ügyeket. Ennek keretében minden régebbi Takata-dokumentumot átnéztek, és úgy gondolják, hogy a cég által gyártott biztonsági övekkel is gond lehet. Az elmúlt 20 év tesztadatai zavarosak, és a Joyson szakemberei arra is gyanakodnak, hogy bizonyos adatokat egyenesen szándékosan hamisíthattak meg. Azóta a japán felügyeleti szervek is vizsgálatot kezdeményeztek, és ők is úgy látják, hogy nagyobb volumenű biztonságiöv-visszahívásra van kilátás.

A vállalatnak számos autógyártó partnere volt, mint például a Honda, a Toyota, vagy a General Motors.

A teljes cikk elolvasható az index.hu-n.

Az Ön vállalatánál mennyire transzparensek és visszakereshetők a korábbi tesztek adatai?
A legfontosabb a gyors és az őszinte reakció, amennyiben vevői reklamáció jelentkezik.

Érdekli a folyamatfejlesztés vagy a statisztika?

Vásárolja meg A lean six sigma folyamatfejlesztés kézikönyvét a hozzá tartozó Lean Six Sigma e-learning portál hozzáféréssel!

Minőségügyi folyamatfejlesztő?

Akkor a Hibázza tökéletesre vállalata folyamatait könyv Önnek való!

Keresés
Legutóbbi bejegyzések

Lean six sigma könyv – Brian Joiner: The Fourth Generation Management

Brian Joiner The Fourth Generation Management: The New Business Consciousness című könyve a minőségmenedzsment és a szervezeti hatékonyság témáit tárgyalja, és bemutatja, hogyan léphetnek a vállalatok a hagyományos menedzsmentről egy új, fejlettebb megközelítés felé. A könyv különösen hasznos azok számára, akik a minőség és a folyamatos fejlesztés szemléletét szeretnék integrálni a vállalatuk mindennapi működésébe.

Tovább olvasom »

Genrich Altshuller TRIZ módszert oktat

Altshuller 1946-ban, fiatal mérnökként kezdte pályafutását a Szovjetunióban, ahol találmányi kérelmeket elemzett. Arra törekedett, hogy rendszerbe foglalja az innováció folyamatát, és felismerte, hogy a találmányok nem teljesen véletlenszerűek, hanem logikus szabályszerűségeken alapulnak. Az 1940-es és 1950-es években több ezer szabadalmat elemzett, és ezekből a mintákból hozta létre a TRIZ-t, amely segít feltalálóknak és mérnököknek új problémamegoldási módszereket kidolgozni.

Tovább olvasom »
Népszerű címkék
Legyen Ön is Leand Six Sigma folyamatfejlesztő!

Jelentkezzen lean six sigma green belt képzésünkre, amelynek alapja a Magyar Minőség Szakirodalmi Díj 2019 elismerésben részesült A lean six sigma folyamatfejlesztés kézikönyve. A képzés oktatója pedig a könyv szerzője Fehér Norbert 17 év lean six sigma tapasztalattal és 500+ mentorált, vezetett projekttel.