Blog

Miért pont a statisztika és valószínűségszámítás oktatására helyezzük a hangsúlyt a matematika oktatásban az analízis helyett?

Nagyon izgalmas TED előadás Arthur Benjamintól. (Kattintson a képre a megtekintéshez! – jobbra lent lehet beállítani a magyar feliratot)

Így kezdi:
„Jelenleg a matematika-tanterv alapját a számtan és az algebra képezik. És mindaz, amit ezek után tanulunk, csupán egyetlen tárgykör irányába építkezik. A piramis csúcsa pedig az analízis. El kell mondanom: szerintem rossz csúcs van a piramison, és a jó csúcs -amit minden főiskolai hallgatónknak és minden érettségizőnek ismernie kellene- a statisztika: pontosabban valószínűség-számítás és statisztika.

Illetve, ne értsenek félre: az analízis nagyon is fontos tantárgy. Egyike az emberi elme nagyszerű találmányainak. A természet törvényei az analízis nyelvén íródtak. És aki matekot, temészet- vagy műszaki tudományokat, vagy közgazdaságtant hallgat, az mindenképpen ismerje meg az analízist is az egyetem/főiskola első évéig bezárólag. De matematika-professzorként el kell mondanom: nagyon kevés ember használja az analízist tudatosan és értelmesen a mindennapi életben. Ugyanakkor a statisztika olyan tárgykör, amit napi szinten lehetne és kellene használni. Igazam van? Kockázat. Nyereség. Véletlenszerűség. Adatok értelmezése….”

Érdekes, ugye?

Csak 3 perc az egész:-)

Keresés
Legutóbbi bejegyzések

Így alkalmazkodik egy fejlesztőmérnök a dinamikusan változó környezethez

A Brick Experiment Channel videója gyönyörűen mutatja miként lehet alkalmazkodni a változáshoz, ha kis lépésekben gondolkozunk és fejlesztünk valamely folyamatot.

Valószínűleg lehetetlennek gondolnánk a cél teljesítését, ha elsőre azt a feladatot szabná a vevő/főnök, hogy 75 cm-es távolságot kell áthidalni, azonban lépésről lépésre haladva egyre kreatívabb, jobb problémamegoldókká válunk pedig csak gondolkodunk és lego elemeket használunk fel a megoldáshoz.

Ez alapján elsőre talán a nulla hiba minőségi szint is lehetetlennek tűnik, de sok-sok apró lépés végrehajtását követően még Ön is meglepődik az eredményen.

Tovább olvasom »
Népszerű címkék
Legyen Ön is Leand Six Sigma folyamatfejlesztő!

Jelentkezzen lean six sigma green belt képzésünkre, amelynek alapja a Magyar Minőség Szakirodalmi Díj 2019 elismerésben részesült A lean six sigma folyamatfejlesztés kézikönyve. A képzés oktatója pedig a könyv szerzője Fehér Norbert 17 év lean six sigma tapasztalattal és 500+ mentorált, vezetett projekttel.