Blog

Miért pont a statisztika és valószínűségszámítás oktatására helyezzük a hangsúlyt a matematika oktatásban az analízis helyett?

Nagyon izgalmas TED előadás Arthur Benjamintól. (Kattintson a képre a megtekintéshez! – jobbra lent lehet beállítani a magyar feliratot)

Így kezdi:
„Jelenleg a matematika-tanterv alapját a számtan és az algebra képezik. És mindaz, amit ezek után tanulunk, csupán egyetlen tárgykör irányába építkezik. A piramis csúcsa pedig az analízis. El kell mondanom: szerintem rossz csúcs van a piramison, és a jó csúcs -amit minden főiskolai hallgatónknak és minden érettségizőnek ismernie kellene- a statisztika: pontosabban valószínűség-számítás és statisztika.

Illetve, ne értsenek félre: az analízis nagyon is fontos tantárgy. Egyike az emberi elme nagyszerű találmányainak. A természet törvényei az analízis nyelvén íródtak. És aki matekot, temészet- vagy műszaki tudományokat, vagy közgazdaságtant hallgat, az mindenképpen ismerje meg az analízist is az egyetem/főiskola első évéig bezárólag. De matematika-professzorként el kell mondanom: nagyon kevés ember használja az analízist tudatosan és értelmesen a mindennapi életben. Ugyanakkor a statisztika olyan tárgykör, amit napi szinten lehetne és kellene használni. Igazam van? Kockázat. Nyereség. Véletlenszerűség. Adatok értelmezése….”

Érdekes, ugye?

Csak 3 perc az egész:-)

Keresés
Legutóbbi bejegyzések

Lean six sigma könyv – Brian Joiner: The Fourth Generation Management

Brian Joiner The Fourth Generation Management: The New Business Consciousness című könyve a minőségmenedzsment és a szervezeti hatékonyság témáit tárgyalja, és bemutatja, hogyan léphetnek a vállalatok a hagyományos menedzsmentről egy új, fejlettebb megközelítés felé. A könyv különösen hasznos azok számára, akik a minőség és a folyamatos fejlesztés szemléletét szeretnék integrálni a vállalatuk mindennapi működésébe.

Tovább olvasom »

Genrich Altshuller TRIZ módszert oktat

Altshuller 1946-ban, fiatal mérnökként kezdte pályafutását a Szovjetunióban, ahol találmányi kérelmeket elemzett. Arra törekedett, hogy rendszerbe foglalja az innováció folyamatát, és felismerte, hogy a találmányok nem teljesen véletlenszerűek, hanem logikus szabályszerűségeken alapulnak. Az 1940-es és 1950-es években több ezer szabadalmat elemzett, és ezekből a mintákból hozta létre a TRIZ-t, amely segít feltalálóknak és mérnököknek új problémamegoldási módszereket kidolgozni.

Tovább olvasom »
Népszerű címkék
Legyen Ön is Leand Six Sigma folyamatfejlesztő!

Jelentkezzen lean six sigma green belt képzésünkre, amelynek alapja a Magyar Minőség Szakirodalmi Díj 2019 elismerésben részesült A lean six sigma folyamatfejlesztés kézikönyve. A képzés oktatója pedig a könyv szerzője Fehér Norbert 17 év lean six sigma tapasztalattal és 500+ mentorált, vezetett projekttel.