Melyik évtizedben jár az Ön vállalata gyors átállás tekintetében?
Érdekes az időben visszafelé haladva megtekinteni archív felvételekről miként fejlődött a kerékcsere folyamata F1 története során.
- Vajon hány ezerszer kellett gyakorolni a folyamatba bevont technikusoknak lépésről lépésre az egész feladatot?
- Hány alkalommal vették videóra, hogy szinte kockánként lassítsák le és készítsenek újabb és újabb standard work sheet-et?
- Mennyi lehetett az 50-es években a hozzáadott érték – nem hozzáadott érték arány és vajon sikerült-e mára teljesen kiszűrni az összes veszteségforrást?
- 2007-ben még egyértelműen látszott hol van a szűk keresztmetszet. Mit gondol manapság mely részlépésnek a leghosszabb a ciklusideje?
- Vajon a lépések további bontásával és technikusok hozzáadásával rövidülne az átállás ideje, vagy éppenséggel hosszabbodna egymás akadályozása miatt?
- Milyen poka yoke megoldást lehet még alkalmazni például az egy csavarral rögzíthető kerék mellett?
Az Ön vállalatának kulcs üzleti folyamatai közül melyik a szűk keresztmetszet?
Tett fel Ön, illetve kollégája hasonló kérdéseket egy ott zajló átállással kapcsolatosan?
Ha igen hol tartanak a próbákkal? Valahol az 50-es, 70-es, 90-es, vagy akár a 2010-es években?
Vállalatának legnagyobb versenytársa vajon melyik évtizedben járhat?
Ki nyeri majd a futamot, azaz a vevői megrendelést?
További információkért folyamatfejlesztésről és vizuális menedzsmentről olvassa Lean Six Sigma hírlevelünket, esettanulmányainkat, vagy jelentkezzen Lean Six Sigma képzéseinkre!
Jó folyamatfejlesztést kívánunk!